top of page

TRENDY V DESIGNU HOTELOVÝCH POKOJŮ

Aktualizováno: 30. 6. 2022

Cestování nejen po České republice ještě nedávno přinášelo radost hlavně milovníkům pěkné krajiny a neskutečné množství architektonických památek. V posledních letech se ale objevuje trend dovolených, nebo návštěv regionů, zemí s cílem odpočinku a přespání v nádherných a osobitých hotelech. Vznikají jeden za druhým a jejich společným jmenovatelem je osvícený majitel, nápaditý, ale zároveň ohleduplný designér a specifická atmosféra, která vás donutí se brzy vrátit.


Co tedy musí hoteliéři umět, aby drželi krok s nejnovějšími trendy v designu pohostinství? Mluvili jsme s několika designéry, abychom získali jejich náhled na to, co se děje nyní a co mohou hoteliéři očekávat do budoucna.


  1. Zůstat lokální: „Budeme nadále svědky vyvíjející se potřeby, aby hotely a resorty byly z místa, kde se nachází a ctili místní tradice.“

  2. Čistý je král: Díky bílému ložnímu povlečení a materiálům vypadají prostory čistě a prostorně, ale hotel by neměl vypadat jako nemocnice. „Potřebujete směs teplých a neutrálních odstínů, které jsou nadčasové, a vypadají neuvěřitelně svěže po delší dobu.“

  3. Rovnováha práce a života: Business hotely poskytují salonky a společné prostory s flexibilnějšími prostory pro atmosféru „WeWork“. Lobbies jsou navrženy tak, aby vyhovovaly coworkingovým prostorům, které jsou otevřené komunitám i hostům.

  4. Buďte kreativní se světly: Současná technologie LED pásků a světelných panelů umožňuje návrhářům vytvářet zdroje světla na rozdíl od dřívějška ve všech možných tvarech.

  5. Využijte technologii: High-tech ovládání osvětlení v pokojích pro hosty získává na významu. "Majitelé by si přesto měli být vědomi toho, které funkce budou hosta zajímat a které ne, aby nedošlo k nadměrnému využívání technologie." .

  6. Začlenění hlasového ovládání: Hosté budou mít přístup k celé řadě prostor a komunikovat bez použití rukou s hotelovými zařízeními, jako jsou dálkové ovladače televizorů, telefony a další. Používání senzorů se zvýší, protože se více lidí bude vyhýbat dotyku klik a tahů dveří.

  7. Bez šuplíků: „V místnosti nemáte žádná skrytá místa, kam byste schovali špínu nebo nechali své věci.“

  8. Nové lobby se zvětšují: Zatímco pokoje pro hosty se mohou zmenšovat, lobby se zvětšují. „Vytvoření příležitostí pro více společných chvil ve veřejných prostorách hotelů umožňuje, aby menší pokoje fungovaly spíše jako útočiště než jako prostory, které hosté stráví většinu svého pobytu.“

  9. Přiveďte brandingovou firmu: Protože se autenticita a individualita stávají důležitými prvky, značky si najímají brandingové firmy a interiérové designery, aby udávaly tón příběhu, vyladili vztah k okolí, barvy, písma, umění, osvětlení a hudbu.

  10. Design pro zdraví a pohodu: Cestovatelé mají vnitřní potřebu wellness mimo lázní nebo posilovny. Hotely získávají prostory pro cvičení včetně vstupního „připravte se“ prostoru v pokoji pro hosty a prostor pro skupinové fitness. Dokonce by zde mohl být vyhrazený venkovní prostor pro propojení fitness a přírody.